lördag 6 september 2014

Kladd

Härom kvällen satt jag och lekte lite på ett akvarellpapper, bara testade mig fram. Två av kladden blev så pass bra att de fick bli kort. 

Båda är varianter av falsk akvarell. Här har jag målat direkt på stämpeln med mina nya akvarellfärger från Panduro. Det stod att de skulle vara pärlemorskimrande men jag var lite skeptisk för 1) det är Panduro och 2) de kostade bara 79:-.Tji fick jag! De är verkligen superglittriga och jag är jättenöjd med mitt fynd. 


Mitten av blomman hade ett gult, ganska fult, fält av nåt fransigt. Jag skrapade bort det värsta och ersatte med en brad som jag embossade till en turkos färg. 


Jag bestämde mig för att stämpla & embossa mina hjärtan efter att kortet var monterat, för att ta igen den turkosa färgen, och lyckades få embossingpulver i blomman hur försiktig jag än var. Men jag bestämde mig raskt för att det gjorde ingenting ;-)

Inga kommentarer: