torsdag 23 januari 2014

Det här med Project Life...

... har ju blivit vansinnigt stort på sistone. Eftersom jag är som jag är så tänkte jag att man får väl ge det ett försök. Köpte en förpackning plastfickor (som innehöll ganska många olika varianter på fickor så att man kan känna sig för lite, formatmässigt), framkallade lite foton och köpte på mig lite PL-"kort". 

Det här är alltså mitt första försök. Jag gjorde det enkelt för mig och valde att göra en sida från ett specifikt tillfälle, framkallade alla bilder i svartvitt och gick för en enhetlig färgskala i kraft/grönt/svart. Stämplade lite, skrev lite, tryckte dit några dekorationer av den plattare typen.

Notera rutan nere till vänster. Kunde inte hålla scrapfingrarna i styr helt.
Kul? Jo vars Inte superbegeistrad, men. Enkelt? Förmodligen så enkelt som man vill. Kräver det övning? Jo, det tror jag faktiskt. Sen tror jag det är ett plus om man har egen skrivare och kan välja format "där och då", att man inte blir bunden vid formatet på de framkallade bilderna. Alternativt planera ganska mycket i förväg och det känns ju inte jättespontant. Men vi får väl se om det blir fler. 


Inga kommentarer: