fredag 3 maj 2013

Utmaning Hobbyworld

Maj månads utmaning hos Hobbyworld är på temat "Mellan hägg & syrén"; alstret ska gå i vitt och lila och blommor ska finnas med. 


Jag har blandat akrylfärg (African violet) och distress paint (Picket fence) på mitt craft sheet och dragit mina papperbitar genom geggan. När det torkat sprayade jag dem lite försiktigt med Dylusions (White linen). Stämplarna, "Mini blueprints #4" från Stampers anonymous (tillfälligt slut) har jag stämplat med ColorBox-dynan "Frost white", en riktigt bra täckande dyna, och embossat med clear ep. Avslutade med att rita ramar med en vit poscapenna
På bakgrunden har jag använt samma akrylfärg till stencilen "Tiny circles" och sen använt min vita Dylusionsmist över. Till blomklustret har jag använt diverse vita rosor, körsbärsblomma och knoppar. Stjärnorna är sk Wood veneers som jag målat med distress paint och stickles. Även foambokstäverna fick sig en överhalning med stickles.

Inga kommentarer: