tisdag 4 september 2012

Orkidéer

Såg en skiss nånstans och blev våldsamt scrapsugen. Nu vet jag inte vilken skiss det var och ni skulle i alla fall inte se några likheter så jag struntar i att ta reda på vem det var som gjort den. 

Har använt ett mönsterpapper från Basic Grey's serie "Porcelain" i grönt och vitt. Jag tokgillade den serien och har ganska många papper kvar men jag använder faktiskt av den då och då. 
Här har jag fäst mönsterpappret på grön cardstock och sen gått lös på det med gesso. Nästa lager är grön Adirondack akrylfärg (också på väg att bli utrensade ett par gånger, men den som spar han har) på en Crafters workshop-stencil. Har även använt Harlequinstencilen med vit distress stain men det syns inte Gjorde några splattar med distress stain "peeled paint". Har även mistat alltihop med utspädd refill "peeled paint". Blommorna är stämplade med "forest moss" och har fått ett lager Glossy accents vilket även titeln fick. Hittade två knappar i burken som passade perfekt i färg. Ibland ska man ha tur :-)
Den här LOn trodde jag verkligen inte på under resans gång men jag blev faktiskt ganska nöjd med slutresultatet. 


Inga kommentarer: