fredag 9 mars 2012

Långt om länge

Vissa bilder tar längre på sig att blir scrappade än andra. När det här inlägget publiceras håller nog årets KOMdeltagare på att packa som bäst men jag ska själv inte delta. Jag har annat skojigt för mig :-)

Till den här LOn började jag med att göra en vanlig distressruta som jag färgade med med distress stain "broken china" och sprayade med turkos glimmer mist. Ovanpå det la jag en stencil från The crafter's workshop och ett lager gesso. (I efterhand ångrar jag att jag inte tog vit crackle paint, men men.) Till titeln färgade jag in lite vit cardstock med samma stain, stansade ut bokstäverna och drog över ett lager crackle accents. Det har jag även använt på de små alfastickersen från Making memories.

Allt material (utom QK-alfat och journaling stämpeln) kommer som vanligt från Pyssloteket.

Inga kommentarer: