fredag 9 mars 2012

En liten butik

Jag satt och rensade bland en massa gamla foton som troligtvis är dubbelkopior av såna som redan sitter i album och då hittade jag det här fotot av Nora från hennes tvåårsdag. (Tänk, i år fyller hon åtta!!)
Det är alltså ett gammalt hederligt foto från en filmrulle och kvalitén på bilden är därefter - då framkallade man ju allt eller inget. Sen jag började scrappa så ser jag på foton på ett helt nytt sätt och även om det för 6 år sen förmodligen skulle hamnat i kasthögen så gillar jag det nu; att det är lite grynigt, Noras blick och hur de två ljusen på tårtan smugit sig in lite oskarpt i hörnet.

Min söta vän Lina är inspiratör hos En liten butik. Den här månaden håller hon i deras utmaning och då kan man lita på att det blir något som faller även mig i smaken :-) så jag passade på att scrappa det här fotot till den utmaningen; färgstänk, ngt stämplat och banners.

2 kommentarer:

linaliten sa...

Ja, man skulle kunna tro att jag konstruerat den bara för dig! ;) Snyggt vännen och så söt hon var lilla Nora! :)

Anna Ekman sa...

Ja, den här utmaningen passade dig verkligen. Tack för ditt fina bidrag.