fredag 5 mars 2010

Paket!

Nu var det ett tag sen sist, men livet har bara rusat på med sjukt barn, jobb, besök och annat smått och gott, så jag har inte haft tid att pyssla så mycket.
Men faktiskt så blev det ganska mycket pyssel igår, dock av ett lite ovanligt slag: Jag och några jobbarkompisar var hos Anna på Pyssloteket och gick en paketinslagningskurs. Det var fantastiskt roligt och min scrap- och kortmakarhjärna började jobba för högtryck med vilka dekorationer hemma man skulle kunna använda. Hade tänkt färdigställa paketen vi gjorde på kursen när jag kom hem men insåg sen att med tomma kartonger så kanske det är lite onödigt? Bättre då att behålla idéerna och dekorationerna tills någon fyller år på riktigt.
Först fick vi lära oss lite grundläggande paketproffsregler, om tejp och skarvar och sånt, och även lite tips och tricks om band och dekoratoner
Sen visade Anna lite olka sätt att få snygga paket bara genom lite fiffig vikning och ett dubbelsidigt papper. Vi gjorde en skojjg liten handväska som lämpade sig till CD- och DVD-skivor.Anna pratade om olika solfjädersvikningar.
Och till sist paradnumret "gåbortsvinaren" som faktskt blir mäkta imponerande med förvånansvärt lite papper (men en hel del vikande).

Det var superkul och nu tycker jag att alla ska kontakta Anna på Pysslo och anmäla sig till en paketkurs!! SÅ! Marsch iväg! http://www.pyssloteket.se/
Tipsar även om att göra en helkväll av det och äta mddag innan på Restaurang Cypern, några dörrar bort bara. Väldgt god mat till en hyfsad peng.

2 kommentarer:

Laila sa...

Vilka otroliga inslagningar! :-o

Miapuh sa...

tjusigt :D