onsdag 21 oktober 2009

Värdelöst vetande

Hur gammal är du om fem år? 40

Vem var den senaste du träffade? Nora

Hur lång är du? 168,5 (halvan är viktig!!)

Vilken var den senaste film du sett? Barbe & de tre musketörerna

Vem ringde du senast? Försäkringskassan

Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till vännen P: "Men det handlade mer om att berättiga inköpet, liksom. Jag menar, TOLV?! SÅ mycket sylt har jag aldrig med mig" (om fin-fina minimatlådor på Stockhome

Vad är dagens planer? Det som är kvar av den; Värma rester, äta, ta en sväng till Pyssloteket som har kvällsöppet.

Föredrar du att ringa eller skicka sms? SMS-fanatiker

Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta.

När såg du senast din mamma? Den 1 mars, typ

Vilken ögonfärg har du? Väldigt blå

När vaknade du idag? Väcktes strax efter 7, steg upp 8:15

Har du någon gång hittat en katt? Öhhh, nej.

Vilken är din favoritplats? Hopkrupen i TV-soffan med en bok medan familjen ser TV.

Vilken plats föredrar du minst? Tandläkarstolen - hellre 4 förlossningar än 1 tandläkarbesök!!!

Var tror du att du befinner dig om tio år? Tillsammans med familjen, kanske bosatt utomlands.

Vad skrämde dig som barn? Att vara vaken ensam på natten och öppet vatten.

Vem fick dig att skratta senast? Nora

Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, inte då.

Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar, men så gammal så det knappt gills.

Sover du med eller utan kläder på dig? Så lite kläder som temperatur (och tillfälle) tillåter

Hur många kuddar har du i sängen? En räcker gott

Har du någon gång spytt på fyllan? Oh ja! Önskar jag kunde svara "i tonåren" ....

Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Absolut barfota men absolut inte barfota i skor

Är du social? Över- enligt vissa

Vilken är din favoritglass? Cookies 'n cream

Vad skulle du göra om du vann en miljon? Börja jobba deltid.

Tycker du om kinamat? Absolut! Vållullal äl en favolit

Tycker du om kaffe? Mer än allt annat

Vad dricker du till frukost? Just nu inne i en te- & juiceperiod men vanligtvis kaffe.

Sover du på någon särskild sida? Nästan uteslutande på vänster, i framstupa sidoläge

Kan du spela poker? Reglerna, typ ja. Spela, absolut inte. Och pokerface = noll

Tycker du om att mysa? Vem gör inte det?!?

Är du en beroendemänniska? Definitivt, fastnar/faller hårt & fort

Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej, dan före & efter men inte samma

Kan du några andra språk än svenska? Engelska (eller amerikanska, om man ska vara noga) och var en gång hyfsat flytande i tyska men "det var en gång"

Har du någonsin åkt ambulans? Ja, när jag var 5 och var med om en bilolycka

Föredrar du havet eller en pool? Om jag måste bada i det så säger jag nog pool (se "rädd som barn"-frågan)

Vad spenderar du helst pengar på? Pyssel & Nora

Äger du dyra smycken? Har en del ärvt men dyra?! Nja, tror inte det.

Vad var det senaste du stoppade i munnen? En snus (se "beroenden")

Välj ett ärr på din kropp? Under hakan efter att ha byggt koja i 10-års åldern

Vad har du för ringsignal? "Let me entertain you" - Robbie Williams Men ringer DU till MIG får du höra vinjetten till Professor Balthazar

Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ett par träskor

Flirtar du mycket? Jo, det gör jag nog, men på ett högst oseriöst sätt och nästan bara för att få min vilja igenom på ett eller annat sätt

Vart togs din profilbild för din blogg? I sovrummet här hemma

Kan du byta olja på bilen? Jag tror det, om nöden så kräver, men nu har jag ju C och var jag själv skulle jag inte ha nån bil.

Har du fått fortkörningsböter? Absolut, så lappen borde rykt men.... (se flirtfrågan)

Vilken var den senaste bok du läste? "Exodus" av Leon Uris

Läser du dagstidningen? Ja, åtminstone huvuddelen och kultur, hoppar sport & ekonomi

Prenumererar du på någon veckotidning? Ja, Bamse kommer i mitt namn

Dansar du i bilen? Alltid

Vilken radiostation lyssnade du på senast? The Voice

Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En adress

När var du i kyrkan senast? På min systers begravning ifjol

Vad ska du göra nu? Byta till byxor som man kan visa sig ute i, pysselbrallorna är inte jättesnygga.

Inga kommentarer: