lördag 15 augusti 2009

Lite från igår

Visste inte riktigt vad jag ville göra iigår kväll så jag hittade på en egen liten utmaning; stack ner handen i en av pappersmapparna och drog ett på måfå och utgick sen ifrån det. Drog ett gammal Chbx-papper (det rutiga/enfärgade). Kompletterade med en brun spillbit, Bazzill bling cs och en väääldigt gammal hÄngel som jag färglagt med akvarellpennor. Blommorna kommer från Prima. Ur samma mapp lyckades jag sen dra ytterligare ett Chbx-papper. Har jag för många såna tro? Blå Bazzill cs, magic mesh och halvpärlor. Pippistämplar från Hero Arts stämplade med Encore metallic blue och embossade med clear EP.

Till sist tog jag mig för att fixa till en tag med Walnut Ink, distressdyna (Vintage photo) och perfect pearl-vatten, guld. Imorse när det torkat stämplade jag fjärilarna från heindesign med svart och ett rutmönster längst ner med watermark. Den syntes ingenting! Så jag blaffade dit blomstämpeln med fired brick och embossade med clear. Det jag hade glömt var hur lång torktid det är på en watermark så mina osynliga rutor blev också embossade men det tyckte jag inte gjorde nåt. Bakgrunden är stämplad i Vintage photo med hörnswirls från Heidi Swapp. Till bokstäverna har jag använt min fina brayer och färgat in lite av bakgrundspappret, sen stansat med QK Flirt och lackat med crackle accent. Blommor från Prima, halvpärlor från Stämpelgården och två röda häftklammer.



2 kommentarer:

Misspyssel/Cecilia sa...

Tack för dina kommentarer i min blogg.
Dina kort var riktigt snygga ju :)

Tyvärr finns det inget recept till det jag lagade bilden är lånad och middagen gjorde jag på grejer jag hade hemma tex tomat,morötter,lök,skogssvamp och champinjoner samt köttbuljong och vatten.. och Hel karré utan ben och massor av kryddor.
Kram

linaliten sa...

Det blågröna kortet var jättesnyggt, de andra var så klart fina de med! :)
Hoppas du hinner samla så mycket energi du bara kan den här veckan nu! Tänker på dig! *kram*