torsdag 10 december 2009

Läst 2009

Geraldine Brooks - People of the book ***+
Conn Iggulden - Bones of the hills ***-
Leon Uris - Redemption ***+
Markus Heitz - The Dwarves ***
Robyn Young - Korsriddarna ***
Leon Uris - Exodus ***
Leon Uris - Upproret ***+
Leon Uris - Röd gryning ****
Anita Amirrezvani - Flickan som vävde sidenmattor***+
Robyn Young - Brödraskapet ***+
Philippa Gregory - Arvet efter Anne Boleyn **+
Leon Uris - Hadji ***
Leon Uris - Harmageddon ****
Leon Uris - QB VII ***+
Leon Uris - Mila 18 ****
Annika Sjögren - Som glöd blir till aska ***
Ken Follett - World without end ***
Philippa Gregory - Den första hustrun **+
Ken Follett - The pillars of the earth ***+
J.K. Rowling - Harry Pooter and the Deathly Hallows ****
Sophie Kinsella - En shopoholic får en syster **+
Minette Walters - Kameleontens skugga ***
Maryse Condé - Färden genom mangroven ***+ (kan få en stjärna till, måste läsa om den)
Simon Kudrischoff - Huset på Arlozorovgatan ****
Paulo Cohelo - Zahiren ****
Arnaldur Indridason - Vinterstaden ***+
Sheila O'Flanagan -Den jag ville ha **+
Marie Jungstedt - Den mörka ängeln ***
Mark Haddon - A spot of bother ***+
Richard Yates - Revolutionary Road ****
John Ajvide Lindqvist - Låt den rätte komma in **
Anna Gavalda - Jag älskade honom ***+
Anna Godbersen -Deluxe *
Mons Kallentoft - Sommardöden ****+
Elizabeth Gilbert - Eat, pray, love ***+
Muriel Barbery - Igelkottens elegans ***+
Katarina Mazetti - Blandat blod **
Johan Theorin - Nattfåk ****+
Joan Didion - The year of magical thinking ****
John Theorin - Skumtimmen ***+
Koïta Khady - Skändad ***
Natsuo Kirino - Fri *
John Twelve Hawks - The Dark River ***
John Twelve Hawks - The Traveller ***+
Steven Saylor - Roma ***+
Jón Kalman Stefánsson - Sommarljus, och sen kommer natten ****
Steve Berry - The Venetian Betreyal ***
Silke Scheuermann - Timmen mellan hund och varg **
Steve Berry - The Templar legacy ***
Steve Berry - The Alexandria Link ***+
Sam Bourne - The final reckoning **+
C. Ngozi Adichie - Half of a yellow Sun ***+
Katy Gardner - Att förlora Gemma **
G.D. Roberrts - Shantaram *****
J M G Le Clézio - Vandrande stjärna ****+

090601 - lagt till lite betyg...

5 kommentarer:

sussilull sa...

Å herregud!! *schock*..själv har jag tragglat mej igenom 2 böcker hittills i år..är inne på den tredje men den kommer jag nog inte ha läst ut förrän till semestern. *hihi*

Heila sa...

Jag har precis läst (lyssnat på) utan en tanke av Lotta Thell. Rekommenderas!

Anna-Maria sa...

Skön lista

Mons Kallentofts Höstoffer har kommit ut nu!

Rekommenderar dig även Roslund o Hellströms Tre sekunder, även den rykande färsk (kom ut 20 maj)

Paula sa...

Shit pompa. Mina ögan bara ramlar ihop när det är läggdags så jag hinner typ 2 sidor.
Såg att du fått gå hem också, hoppas du tar hand om dig ordentligt nu. Stor kram /Paula

Kicki sa...

Wow, vilken bra lista!! :-)

Jag är också bokslukare, men inte skriver jag upp dem och skriver betyg.
Bra jobbat!