onsdag 24 september 2008

Swedish Collage

Det har uvecklats en "stil" inom kortmakeriet som tycks ha fått namnet "Swedish Collage". Stilen kännetecknas av mycket färg, olika mönstrade papper, korten är vanligtvis kvadratiska och knappar och/eller häftklammer är vanligt förkommande. Själv kallar jag det Dr.Nina-kort
:-)) Det pågår i alla fall en utmaning på
Starving Artistamps som jag kände mig manad att delta i. Jag har ju nosat runt lite på den här stilen på sistone och i vanliga fall skulle jag valt en DF-stämpel, eller möjligtvis en SpaceAge- eller Mangastämpel, men nu utmanade jag mig själv att använda mitt senaste inköp och det var kuvertet från Stämpelstudion. Så här blev det.

Cs turkos & röd kommer från Bazzill, det cerisa med prickar är från Rose Moka
och papprena i turkos & orange är från Basic Grey.
Motivet är färglagt med PM och har fått lite 3D-lack.
Blinget är från Kaiser och floss från Karen Foster.
Den genomskinliga knappen har fått en pippi stämplad med Staz-On dyna.
Tack Tettizen för BG-papper, nål, tickets & punchinella!!

2 kommentarer:

Nina sa...

Wow, Babsan!! Underbart kort!
Å tack...för att du kallar det för min stil. Du är söt du! ♥

Miapuh sa...

jättefint :D är de en knappnål du använt?