onsdag 24 september 2008

Klipp & färg

Idag har jag varit hos min frissa och klippt mig och färgat håret. Det blev inte mycket klippt men JÖSSES vilken skillnad färgen gjorde!! Jag känner inte igen mig själv när jag passerar en spegel. Jag har inte vant mig ännu och kan därför inte avgöra om jag är nöjd eller ej. Jag ville ha förändring, och förändring blev det ju.... Och att Nora gapflabbade när mamma kom hem, det tycker jag är en helt annan historia.


Kan också berätta att Nora gick sin sista dag på gamla dagiset idag. Trots att vi medvetet valt att plocka henne därifrån så kunde jag inte låta bli att lipa lite. Hennes fröknar är ju så himla gulliga och det är ju inte deras "fel" att vi byter. Särskilt den ena har haft en väldigt nära och bra relation med Nora (lite för bra, Nora lindade henne runt lillfingret som ingenting) och hon var verkligen jätteledsen. Men bortsett från det - jag är ju så blödig som jag vet inte vad - så känns det jättebra! Nora ser med liv och lust fram emot att gå till nya dagiset imorgon. Blir en light-dag med bara förmiddag och lunch, mest troligt, men det återstår att se hur bra det går.
Vi var där på besök igår och hon verkade fatta tycke för den fröken som visade oss runt. Sen var vi ute på gården så att hon fick "känna på" de andra barnen och inom en timme så sprang hon runt runt på innergården med en G i hälarna som skrek "Nora" så fort hon försvann ur synhåll. Det var länge sen jag hörde min lilla snufsa skratta så det pärlar i dagissammanhang. Det värmde i mammahjärtat, vill jag lova. Håll tummarna för oss imorgon!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att det blev riktigt läckert och höstfint! Du vänjer dig säkert snart och inser att du är en riktig pingla! :) *kram*

Anonym sa...

Håller alla tummar jag har för Nora och du blev skitläcker i håret.
*Kram*

Anonym sa...

Superdupersnyggt pinglan :)

Tettiz sa...

Jäklar vad snygg du är, vännen!!! Jag gillar både färg och frisyr MYCKET! :D

*kram kram*

Anonym sa...

gVilken snygg frissa!!! Du passar verkligen jättebra i den!
TTFN

Miapuh sa...

SÅÅÅ SNYGG DU ÄR
hälsa Nora från hajarna

Paula sa...

SKIT SNYGG! Nu måste jag också ta mig till frissan för här krävs det också förändring. Stor kram från "lilla" jag

Anonym sa...

Tänk vilken skillnad lite färg kan göra...hahaha
Jättesnyggt...!!!

Anonym sa...

Pssst....
"vad VAR det för dag? VAR det en vanlig dag? Nej det VAR ingen vanlig dag för det VAR Nåkas födelsedag...."

Anonym sa...

...som inte ALLA kom ihåg....(men du var inte ensam, långt ifrån)