onsdag 4 februari 2015

Mera DTP

Jag vet inte om jag nånsin använt mina distress inks DTP förut men jösses vilken skillnad! Färgen blev så otroligt intensiv och mättad jämfört med när man använder en blending tool. Sen fick jag ta fram den i alla fall för att få till övergångarna men jag blev väldigt nöjd med resultatet. På kursen rekommenderade de att använda vatten för en tydlig bleach out effekt men jag tycker vatten är svårt att kontrollera tillsammans med stenciler så jag tog watermarkdynan igen. Stjärnorna blev kanske inte riktigt så tydliga som jag skulle önskat men jag är helt klart nöjd med kortet som helhet. 

I don't know if I've ever used my distress inks DTP before but oh boy what a difference! Such a gorgeus intense and deep color compared to when using a blending tool. I had to whip it out to get a better blending between the colors but I was so pleased with the result. In class the recommended using water for the bleach out effect but I think it's hard controlling the wather when using a stencil so I tried the watermarkpad again. The stars might not be as prominent as I would have liked but I' m really happy with how the card came out anyway. 



Inga kommentarer: