tisdag 20 januari 2015

Bokeh

 Jag tänkte att bokeheffekten borde välan inte vara så svår att få till själv?! Hur svårt kan det vara, som jag brukar säga till utvecklarna på vår IT-avdelning. Här, precis som där, var det mycket svårare än jag trott. Eller så är det en övningsfråga helt enkelt. 

Kortbasen är "grundad" med pärlemorskimrande vattenfärg i en ljuslila ton. Sen har jag använt Distress ink i färgerna milled lavender, victorian velvet, seedless preserve och dusty concord. Gjorde även några vita prickar med ColorBox frost white.



Det syns inte så tydligt men jag avslutade med att stämpla ett fåtal prickar med watermarkdyna och embossa dem med holographic. Min sparkle-die har jag stansat två gånger, en gång i lila metallic och  en gång i svart, och sen monterat dem lite snett över varandra så att det blir en "skugga". Die och stämplar kommer från Wplus9. 

Inga kommentarer: