torsdag 18 december 2014

Ny stencil

Beställde en stencil från Dreamweaver. De är i metall och supersmidiga att hantera, hårda och bra, och lätta att diska av. 

På det första kortet har jag använt min watermarkpenna och fyllt i och embossat "kulorna" i omgångar för att få till de olika färgerna. Det senaste Simonkitet fokuserade på just embossing och det följde med 2 olika embossingpulver; Liquid platinum och Enchanted gold. Guldvarianten tyckte jag så där om men platinumvarianten - WOW! Ska du bara köpa ett embossingpulver i hela ditt liv så ska du köpa det här. En jättesnygg varmgrå, nästan lite mullvadsguldaktigfärgad, ton som passar till allt. I övrigt tyckte jag kitet var så där... 



 Till det här kortet använde jag modeling paste som bas och strödde över Enchanted gold medan stencilen låg kvar. När allt torkat och jag värmt embossingpulvret så tog jag återigen watermarkpennan och "målade" några av kulorna som jag sen embossade med Liquid platinum. 




1 kommentar:

richardbreaks sa...

This is lovely! Don't you love that liquid platinum?