tisdag 16 december 2014

Massproducer

Helgen den 2:a advent var jag inkuberad med nån form av maginfluensaliknande symptom. Instängd hemma i sovrummet finns det inte så mycket annat att göra än att pyssla, man kan ju inte sova hur mycket som helst. Jag ställde ut alla mina kort i fikarummet på jobbet och de få julkort som fanns tog ju slut i ett nafs så jag tänkte att jag slänger väl ihop några till. Jag har gjort ett antal av den här modellen tidigare och de går ganska fort att massproducera. 

Själva ramen är från ett gammalt dieset från QK med kvadrater i olika storlekar som även skär ut lite tjockare ramar utan att man behöver mecka med två dies. Skar ut den fyra gånger i vit cardstock och fyra gånger i svart. Några av de vita innanmätena stansade jag sen ut gransiluetten/kyrksiluetten i. "Himlen" gjorde jag direkt på kortbasen med distress ink, perfect pearlvatten och vit dylusionsmist. Gran- och stjärnstämplarna kommer från Lawn fawn, alla texer från Simon says stamp.













Inga kommentarer: