onsdag 31 december 2014

Hej då 2014!

2014 blev ett år, som pysselmässigt, gick i kortmakeriets tecken - scrappandet har det inte blivit mycket av med. Siffrorna talar sitt tydliga språk: 25 layouter, 14 diversealster (tags, canvaser, paket mm) och 359 kort..... (Och då är inte alla alster till tekniktisdagarna inräknade i det.) Som så många andra hakade jag på Project life-trenden men det blev bara 5 sidor - sen gav jag upp. Inte min bag alls. 

I år har jag lärt mig, och lärt ut, en hel massa olika tekniker och det har varit aproligt. Mycket av det kommer från husguden Jennifer McGuire medan annat är uppsnappat i cyberspace. En sak jag verkligen kan rekommendera är alla on-line kurser som finns där ute (framför allt de där man inte behöver vara påloggad vid rätt klockslag, sånt kan ju bli lite marigt med olika tidszoner). De jag har gått heter Online card classes som har en hel del olika teman att bjuda på. Nu kommer det en Clean & simple 4 som jag är ruskigt sugen på... Får väl se vad ekonomin tillåter efter att jul- och nyårsfestligheterna räknats ihop :-/

Några favoriter från året som gått ska jag väl också bjuda på. 
Vi börjar med layouter:
Jag gillar kombinationen av gult och svart som jag sällan använder.
Väldigt nöjd över hur färgerna i Instagramfotot harmoniserar med papperna.
Less is absolutely more! 
Ett jättemönstrat bakgrundspapper! Bara det gör att LOn förtjänar sin plats här.
Den här LOn tycker jag bara om helt enkelt :-)

Kort:  
Tror det här är mitt absoluta favoritkort i år. Det bara skapade sig själv, liksom. Lyckad färgläggning, lyckat val av papper och  placering av dekorationer...
Den här tekniken (till bakgrunden) tyckte jag var jättekul och kom väl till pass när en kollega fyllde jämnt i våras.
Ett beställningskort där jag inte hade en aning om vad jag skulle hitta på, vi känner inte varandra så väl att jag kunde göra ett skräddarsytt kort tyckte jag. Men, jag tog det brittiska temat (han är engelsman) och kom ganska långt med det tycker jag. 
Även detta en ny teknik som blev lite av en favorit.
Studentkort till Connys dotter. Jag tycker långsmala kort är svåra men här blev det riktigt lyckat - och med bara "gammalt bröt" dessutom!
Årets favoritstämpel tillsammans med mina favoritfärger.
Even less is even more!
Den här modellen blev årets favorit bland julkorten.....
...tillsammans med den här. 
Jag har - tack och lov - sällan användning för kondoleanskort. I höst var jag glad att jag hade detta på lager <3 td="">
Mera julkort, ännu en favoritstämpel - den fantastiska granen från Penny Black.
Och slutligen årets "must have", stitched dies, tillsammans med årets favoritteknik, försänkta dies,
 Det var pysselåret 2014. Om du har gjort nån sån här sammanställning så lovar jag att komma och hälsa på om du lämnar en kommentar!

Inga kommentarer: