måndag 20 oktober 2014

Ordlek

Jag är ju löjligt förtjust i texter och stämplar som leker med ord och uttryck. Till det här kortet hade jag egentligen stansat ut Happy new year men när jag satt och byggde ihop ordet så såg jag ju att det kunde bli nåt helt annat :-) Så jag maskade helt enkelt bort ett öra på en av mina Lawn Fawn-kaniner och vips hade jag en bild som passade till texten också. Jag vet - jag är knäpp! Men som tur var har jag vänner som är minst lika knäppa och som kommer uppskatta ett sånt här kort. 


Bokstäverna har jag gjort genom att embossa en bit cardstock med embossingpulver "tinsel silver" och sen stansa ut med ett alfabet från Lawn Fawn. Till sånt är embossingdabbern perfekt, då kan man täcka en stor yta rappt och snabbt. Stämplarna kommer från Lawn Fawn men är tillfälligt slut i butiken. Andra från samma tillverkare hittar du här.


Granarna och fågelns vinge är färglagd med en glitterpenna. "Snön" är Aleene's glitter snow.



Inga kommentarer: