tisdag 6 maj 2014

Säsong för högtider

På våren händer det alltid mycket. Just i år så har jag två studenter i min omedelbara närhet, min bonusdotter och min systerdotter. Eftersom min syster beställt ett eget kort till sin dotter så blir det tre kort. Det här första är beställningskortet, lite mer traditionellt än vad jag själv ger bort :-)


Jag har maskat av en ruta med post-it och stämplat direkt på kortbasen, dels en blomranka från det här påsksetet och sen en fjäril från gömmorna. Jag har valt att stämpla med Archival ink, Sap green & Leaf green, och Color box fluid chalk, Blue Iris. Foambokstäverna har fått ett lager stickles, Frosted lace. Den blå fjärilen i mitten är gjord av vit crafter's clay och en form, båda från Martha Stewart, och sen målad med blå inka gold. Vattendropparna är transparent Gloss gel.

Inga kommentarer: