fredag 28 februari 2014

Grattis Ida!

Min systerdotter fyller 22 år idag. Eller egentligen den 29/2 (!) men i år får det bli idag :-)


Stjärnorna är gjorde med en stencil på vit cardstock. Stämplade först "Tiny dot" med vattenfast dyna och färgade sen in stjärnorna med distress ink (picked raspberry, mowed lawn och salty ocean). När det torkat gick jag över med min embossing dabber, tog bort stencilen och strödde över embossing pulver, holographic.


När jag gjorde dem räknade jag inte med att resultatet skulle bli så bra, det var mer som ett testskott, så jag hade inte varit så noga och bakgrunden var rätt kladdig. För att rädda de fina stjärnorna stansade jag ut dem med nestabilities dies och monterade dem sen på svart cardstock. Drog runt kanten med stardustpenna och stansade ut siffor i dekorgummi.


Inga kommentarer: