onsdag 8 januari 2014

#2/50

Kommer ni ihåg att jag pratade om att utmana mig själv i det här inlägget? Ni har säkert inte kunnat soooova av nyfikenhet på vad utmaningarna går ut på så för att ge er lite nattsömn kommer den första här: 
När jag stuvade runt mina pysselsaker under julhelgen så fick jag nästan ont i magen av hur mycket papper jag har som bara står & står, blir dammigare & dammigare och mer kantstötta för varje år. Många av dem är det ju faktiskt inget fel på, vare sig utseende- eller kvalitetsmässigt! Så min utmaning till mig själv blev ett köpstopp: Inga nya papper får inhandlas förrän jag gjort 50 alster med papper som jag redan har hemma! (Helst riktigt gamla papper.) När jag gjort mitt alster ska jag sen också sortera in papperet i en av två högar: ge bort eller ha kvar. 

Jag tjuvstartade min egen utmaning med  första layouten för året. Där var det Echo Park-papper från en serie som heter "Off the record", en kollektion från 2010. Ungefär hälften av papperna fick stanna (p.g.a. sina snygga baksidor).

Till det här kortet använde jag ett av mina första favoritmärken, Basic Grey. Serien heter Ambrosia och verkar, enligt diverse googlingar, vara från 2008. 

I övrigt två stämplar från Kaiser, Hip hip och Tiny dot.
Jag hade 4 halva ark kvar. 3 av dem fick stanna (samma som jag använt här).

1 kommentar:

linaliten sa...

Vilken bra utmaning! Nästan så jag skulle haka på om det inte vore för att jag inte får till någon pysseltid för tillfället, så då skulle det ta evigheter innan jag fick shoppa igen. :P