söndag 7 april 2013

Utmaning på Fejjan

Det finns många grupper på Facebook när det det gäller Scrapbooking. Jag är med i en som heter "En kväll - en utmaning". Det är inte så ofta jag hinner vara med men på Skärtorsdagen var det en skissutmaning från Ulrika som jag bara inte kunde motstå. En väldigt rooosa layout blev det. 



Började med att spraya glimmer mist i två nyanser runt en papptallrik för att få till min cirkel. Därefter använde jag masken "Chunky chevron" tillsammans med distress ink, "Victorian velvet" och "Picked raspberry", och slutligen "Cherry blossom" med vit gesso.  Bokstäverna har jag färgat in med inka gold, "Rose" och sedan använt multimedium för att färgen inte skulle rymma. Små ordstickers från Timpan fick bli journaling och pebbles från Prima fick bli dekorationer. Datumet är stämplat med en Date roller stamp från American Crafts. 


Inga kommentarer: