torsdag 18 april 2013

Jag har gjort en tavla!

Bokstavligt talat, alltså. Pratar man bildligt så är det ju inte ovanligt.... Jag har ju så många i min närhet som är begeistrade i Art Journaling, canvastavlor och allmänt kladd & klet men jag har ju varit lite kallsinnig. Men så förra veckan fick jag för mig att jag minsann också skulle testa en canvas och vet ni? Det var riiiiktigt kul! Anna har fått in tavlor, 12x12 tum, till det facila priset 35:- så att jag nu fick blodad tand känns inte som att det kommer dränera ett hål i plånboken i alla fall. Men jag behövde modeling paste och lite stämplar och servetter. Och nu känner jag att fler distress paints är på sin plats för att inte färgskalan ska bli så enahanda..... Tur att jag fick låna matt medium av Anna och sparade in lite där ;-/

Rookien insåg inte att mediumet som jag använde för att fästa servetterna skulle lösa upp den vattenlösliga bakgrundsfärgen, därav det knallgula fälten.

Material: 
Dylusions ink spray, Lemon zest, Pure sunshine och Squeezed orange 
Gesso, vit
Stenciler, Tile texture och Cornflowers
Servetter (jag har använt ett av de vita lagren att stämpla på)
Bokstavsstämplar "Tall text" från TH (tillfälligt slut)
Archival ink, Jet black
Fjärilsstämplar privata

1 kommentar:

linaliten sa...

Läckert! Det var ett riktigt snyggt första försök!