söndag 17 mars 2013

Back to my roots

Efter att ha inspirerats av alla fina alster som visas borta hos SSS så kände jag att jag ville lite.... tillbaka till rötterna? Alltså cardstock, stämplar och färg och inte så mycket annat. Därför kommer det att bli lite mer såna inlägg en stund framöver. Åtminstone tills ilet går över :-) 
En sak jag raskt insåg det var att jag behövde fler dynor med färg. Distressdynorna är jättebra men resultatet bli ju lite "pöligt" och flammigt, särskilt med clearstamps, så jag investerade i några Archivaldynor. De är ju dessutom bra om jag skulle få ett mixed media-ryck har jag förstått. Nackdelen är ju bara.... hur långt räcker sex stycken? Kommer ju att behöva fler....

Stämplar från SSS, Archival Ink ("Manganese blue" och "Sap green"), ColorBox "Frost white" och halvpärlor.

Inga kommentarer: