söndag 6 januari 2013

Nu....

... har jag börjat dansa ut julen här hemma så smått. Juldukar och alla fina julkort har försvunnit från köket. Usch så tomt det blev. Här i bloggen blir det ingen julgransplundring men jag har tagit bort snöflingorna i alla fall. 
Passade samtidigt på att städa i "Läst"-sidorna. För att det inte ska bli så många flikar har jag lagt ihop dem två och två *pekar uppåt*. 2013 har det inte hunnit fyllas på än men jag fortsätter beta av Robert Jordans "Wheel of time". Sista boken kommer i januari och jag hade tänkt hinna klart till dess men jag inser nu att DET lär jag inte hinna. Började sista oktober och cirka 13 000 sidor (på engelska) på typ 3 månader var kanske överoptimistiskt. De första 7 har gått ganska raskt att läsa, och även det lilla jag hunnit i 8:an, men så har jag ju läst dem förut. Från bok 9 är de helt nya och kräver kanske lite mer koncentration än de första 8 plus att storyn blir liksom större och större med varje bok.... Men en underbar läsupplevelse - om man gillar fantasy :-)

Såg förresten att min vän Åsa även noterar hur många sidor boken hade i sin "Lästa"-lista. Eftersom jag gillar statistik så norpar jag den idén. 

Inga kommentarer: