lördag 8 september 2012

Shoppingdag


Vi är barnlösa i helgen så idag passade jag på att shoppa lite till MIG! Det tycker ju annars resten av familjen är döööötråkigt så det blir ju inte så mycket av den varan. Var på stan från 10:30 - 15, pust! Först blev det ett stopp på KappAhl; nya underbyxor (grrrrr!), ett par jeans, en rutig flanellskjorta (svart, inte röd som i länken) och "en liten svart". Just "en liten svart" behövde jag inte just nu men är en sån där sak som fattas i min garderob emellanåt så när jag nu hittade en med bra fall (sög inte åt runt alla kurvorna), lite ärm och tidlöst snitt - för 349 kr- så slog jag till. Till och med maken tyckte att det var ett praktiskt och bra köp. Han kanske har förhoppningar om att få gå på fest med mig och jag INTE har nått glatt och grylligt på mig :-) 
På Skopunkten inhandlades två par skor. Jag var vild och vågad och köpte ett par blå (förutom ett par svarta)! Annars är ju svart (ev. brunt ibland) det som går och gäller. Till råge på allt har de sån där klack/sula "som ungdomarna har". Det är öppet köp 30 dgr om jag skulle känna mig mindre ungdomlig imorgon....


Gick på Details och fick hjälp med en BH. Kom ut med en 75H. Jag som tyckte att 85G satt så bra. Det tyckte inte proffset. Details är inte billigast i världen men hjälp är bra och underkläder kan få kosta lite om man får bra hjälp på köpet. Hur många 75H hittar man på t ex Lindex eller HM?!

På vägen till Details ligger Slöjddetaljer och där råkade det bli en uppsättning stämplar & ett par embossfoldrar. (Inget av det ingår i Pysslotekets sortiment så jag har inte varit otrogen!)
Inhandlade den efterlängtade uppföljaren till "Brobyggarna" (hur mycket man nu kan hinna längta på den vecka som gått sen jag läste det) som var på extrapris, sen blev det lite goluktprodukter från Body Shop, duschgel och body butter, och en klocka på Guldfynd. De två sistnämnda var presentkort från svärmor. Tack svärmor!!

När jag var lagom mör mötte jag upp maken och vi gick på bio. Såg "Förälskad i Rom". Ni behöver inte se den annat än på DVD om inget annat finns att tillgå..... Sen blev det middag på Aqui Tapas & Bar på Kammakargatan. Ingen av oss hade varit där men vi blev båda glatt överraskade. Rekommenderas! Nu är jag mätt och trött och nöjd. Vem som än sa "money can't buy happiness", den personen hade aldrig haft en riktigt bra shoppingdag!

Inga kommentarer: