söndag 2 september 2012

Begagnat är bra

Köpte ett ark med 4 ganska stora stämplar av en tjej på Facebook. Tillverkaren är Sweet Pea Stamps. Tyckte 120 pix var ett fynd för alla fyra (plus att det följde med en miniatyrstämpel av varje motiv). Det här var den enda som var använd och eftersom jag har slut EZ-foam hemma så fick det bli den jag testade. 

Har stämplat direkt på kortbasen och sen färglagt med Copics. Jag vet inte vad det var med papperet men pennorna uppförde sig som att de var blenderpennor allihopa. Resultatet blev väl okej men jag kommer nog inte att göra om det. När jag färglagt så maskade jag stämpelmotivet och gick lös med Victorian velvet, Tattered rose och Vintage photo till bakgrunden. Använde "art is"-stencilen och lite olika stämplar. Avslutade med att spraya en egen mix av distress refill, vintage photo, vatten och guldfärgad perfect pearl över det hela. 

Ooops! Den var inte använd på ett tag så trots vigoröst skakande kom det lite väl mycket guld....
 

Inga kommentarer: