fredag 10 augusti 2012

Stämpelförvaring

Jag är med i en grupp på Fejjan som handlar om förvaringslösningar/-idéer till scrap- & pysselsaker. Den inspirerade mig till att ta itu med mina stämplar, något som jag länge haft på "att göra när jag får tid listan". Hittills har jag haft textstämplar i CD-konvolut, Tim Holtz och Greeting Farm i Timpans binders, Magnolia/hÄngla-stämplar i en A4-pärm, Inkadinkado i lösa 4x6"-plastfickor (till QK-alfan), ett gäng i sina originalförpackningar i en tidsskriftssamlare.... Ja, ni hör ju. 
Enligt min egen logik så blev det nu så att stämplarna som jag använder mest (Tim Holtz/the Greeting farm/Doodle factory mfl) fick bo i stamp binders, de står också lättast åtkomliga från skrivbordet. 

Resten av stämplarna hamnade i vanliga plastfickor. Överskådligt och bra.    

Jag började med att laminera så många lamineringsfickor som jag trodde att jag behövde (error! behövde många fler). Efter att ha sorterat stämplarna i nån sorts kategorier så började jag med att lägga ut dem på ett ark så att jag ser att de ryms på ett bra sätt. 

Därefter tog jag ytterligare ett ark och började stämpla upp motiven med min älskade staz-on dyna. 

Kom ihåg att placera/stämpla motiven spegelvänt mot hur du lagt ut dem, särskilt om du har pusslat ihop utstickande delar osv, annars blir det lätt fel.

Sen är det bara att montera stämplarna på baksidan av arket....

... och sätta arket i en plastficka.

Till mina clearstampsark, t ex från Kaiser eller Inkadinkado, som sitter på en plastbit där motivet är förtryckt gjorde jag helt enkelt så att jag laminerade in den förtryckta plasten. Tre Kaiser ryms perfekt på ett A5 kan jag berätta :-)

1 kommentar:

linaliten sa...

Härligt! Jag skulle också behöva göra något åt min förvaring, men det är ju så tråkigt att städa och organisera... :P