fredag 17 augusti 2012

Ett muffinskort

Härom kvällen fick jag kasta mig ner vid skrivbordet och påta ihop ett kort. Tänk att hur många kort man (jag) än har i min låda med färdiga alster så finns aldrig ett som är "perfekt". Den här gången var det ett ungt par som skulle uppvaktas gemensamt. De skulle få ett muffinsjärn så temat var ju givet. 

Mönsterpappret är en baksida från ett Echo Park-papper, Happy Days-serien tror jag. Alla tre washi taperna är nya fina presenter som kom väl till pass. En handritad söm, en embossfolder och två nestabilitiedies plus stickles, sen var det klart. 



 ... tills jag kom på att jag skulle göra nåt åt insidan också (jag gör sällan det). Det blev tape, en utstansad muffin från spillet, en söm och en stämpel. 


Hela kortet tog väl en halvtimme - max - plus lite torktid, men det klarade sig ju utan min inblandning. 

Inga kommentarer: