fredag 11 maj 2012

Faux metal art

I onsdags var det pyssel hos Anna. Oftast har vi nån gemensam teknik eller vikning som vi testar och den här veckan testade vi faux metal art. För er som inte vet vad det är så innebär det enkelt uttryckt att man med hjälp av tunn metalltejp (go Biltema!) och färg, vanligtvis akrylfärg eller alco inks, ger sitt kort ett metalliskt utseende. Det här är mitt första försök; hönsnät, wellpapp, lite snöre och en döskalle i grungeboard fick bli basen till mitt kort. Försökte först pilla in bokstäverna under tejpen också men de var för höga och satt så tätt att det var omöjligt att få till det snyggt. 
När jag var klart tyckte jag att det var ganska själlöst så jag tog röd glimmer glaze i ögonhålorna och fyllde dem sen med glossy accents. Då händer det nåt i alla fall. 


Vet inte om det kommer bli fler såna här kort, känns inte som mitt "uttryck" men jag ska ju inte förneka att jag har lite idéer som snurrar i huvudet :-)

1 kommentar:

Maiden sa...

Me like a lot!!! :-)
Kram