fredag 16 mars 2012

Pysselträff I

Förra helgen var jag iväg på en urmysig pysselträff med 8 andra pysselgalningar. Vi träffades på fredag eftermiddag och pysslade sen järnet till söndag mitt på dan. Eller, jag gjorde ett litet avbrott för att gå på Mellofinalen med Nora :-) För att komma igång hade vi en snabbutmaning på tid; ett kort eller LO skulle produceras på 40 min och brunt/turkost skulle förekomma.
Här har jag maskat till en distressrutan och sen inkat lite runt kanterna på den med distress stains i Vintage photo och Picket fence. Därefter stämplade jag med Tim Holz- och Stempelgledestämplar och Staz-on dyna Timber brown. Bruna blommor hade jag många men inga turkosa så jag färgade in några vita med turkos glimmer mist. Det innebar att jag såg ut som Jane Badler om fingrarna redan inom en timme :-) Turkosa små blingstenar och färdigstansade foambokstäver gjorde att jag klarade mig inom tidsgränsen men jag hade inte många minuter över.

Inga kommentarer: