Buzzador är en marknadsföringskanal där konsumenter delar med sig av sin ärligaI praktiken så innebär det att jag som buzzador får delta i kampanjer av alla möjliga slag, kan vara allt från provsmakning av flingor till, som nu, prova-på medlemsskap i Lovefilm, och i gengäld ska jag lämna feedback på produkten/tjänsten. Och självklart göra lite reklam för den (om jag tycker den är bra) ;-)
uppfattning om produkter eller tjänster.
Av den anledning kommer det att dyka upp inlägg emellanåt som kanske verkar sponsrade. Och det är de ju. Typ. Jag har precis hoppat på min första kampanj som handlar om fenomenet "hyr film via nätet". Företaget det gäller heter Lovefilm och det går alltså ut på att man får X antal hyrfilmer hemskickade per månad. Igår kväll gick jag in och registrerade mig och fick då göra en "önskelista " med filmer som jag/familjen vill se. Vilka filmer man sen får hemskickade verkade vara mer eller mindre slumpen - vad som för tillfället finns på lager helt enkelt. Lite grann kan man påverka genom att lägga en prioritet på filmvalet och då försöker de tillgodose den prioritetsordningen åtminstone.
Första intrycket är att de hade ett gediget utbud av filmer och tv-serier, både DVD och Blu-ray, för hela familjen. En mängd olika kategorier gjorde det lättare att hitta något som verkade intressant istället för att stirra sig blind på biotoppen (som i ärlighetens namn sällan innehåller särskilt mycket spännande). Det jag däremot känner lite tveksamhet inför är själva slumpfaktorn i vilka filmer man får hem: Jag är ju sån otroooolig humörmänniska att det känns som att det finns en risk att filmerna inte blir sedda om det inte är något som exakt passar mitt humör just då. Men som sagt, jag gjorde mina första val igår och ska väl då få hem ett par filmer inom kort. Återkommer med resultat så småningom.
Ps. Blir du sugen på att själv pröva på livet som Buzzador? Lämna mitt nick, babsan74, när du registrerar dig så får jag lite cred
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar