onsdag 7 april 2010

Blingmall

Har du lika bra ögonmått som jag, dvs ungefär inget alls när man ska göra swirls odyl med blingstenar? Då kanske du är hjälpt av en sån här, en sorts mall för blingisar. Bazzill står bakom den och den finns i lite olika utföranden. Vet inte om Anna har lagt upp dem i Pysslotekets webshop, men i den fysiska butiken finns de i alla fall i ett par, tre utföranden. (Borde man inte kunna göra egna, dessutom? Av plasten som blingsnurklorna suttit på, tänkte jag, och så bara håltången - tjoff!) Fiffigt var det i alla fall. Enda nackdelen, att det inte ryms särskilt stora pärlor/stenar i hålen, kan man ju kringå genom att rita av mönstret och sen limma stenarna. Här har jag joxat ihop ett kort där jag använt schablonen.


Distressruta i färgerna Victorian Velvet och Aged Mahognay. Splatterstämpel från TH där jag embossat vissa tryck med clear ep. Fjärilen är en bit vitt papper infärgat med Aged Mahogany som jag stansat ut den fina fjärilen i och sen embossat med clear. Blomman kommer från Prima och stämpel kan vara Pysselmyran. Eller Inkido. Halvpärlorna är från en låda som Stämpelgården säljer. Bakgrundspappret är fån TH-stacken Vintage shabby.

3 kommentarer:

Laila sa...

Snyggt och en bra idé!

Cicci/Trollmor sa...

Rackarns bananer vilket snyggt kort! Å fjärilen har du använt! Jag hoppas att min kommer imorgon eller på fredag! Frågan är ju om man behöver de där Timpan papperen oxå? *sover på saken*

Cicci/Trollmor sa...

Smart det där med att använda gamla fästark och hålpunch. Det måste jag testa!