fredag 2 april 2010

Äntligen!

Äntligen äntligen äntligen har jag fått tummern ur att inhandla ett nytt tangenbord! Det är ju bra länge sen tangenterna "i" och "u" ballade ur och därför har texterna i inlägggen hållits till ett minimum. Det är icke roligt att köra copy + paste i långa loppet, man använder just i och u vääääldigt mycket. Men nu så! Ska bara vänja mig vid en lite annorlunda layout på tangenterna så vissa stavfel får ni nog räkna med ett tag framöver.

Vad gör ni då, så här under påskhelgen? Själv gör jag så lite som möjligt. Igår, torsdag, tillbringade jag & Nora hela eftermiddan hos Anna på Pyssloteket . Nora målade påskägg och "kortade" lite medan jag, bl a, knåpade ihop ett bidrag till CC:n som pågår på pyssel.net . Det var ungefär så mycket som jag orkade med pga en överj#?(#ig bakmälla.... När ska man lära sig?!

Idag har det shoppats tangentbord och handlats mat inför middag med svärmor på påskafton. Vi var en sväng till Barkaby och kommer ni dit rekommenderar jag varmt den nyöppnade inredningsbutiken Chilli, ligger i samma kluster som Mediamarkt & Jula. Mycket fint fanns det och till hyfsade priser. Just idag handlade vi inget men det berodde bara på att kassakön ringlade sig allt för lång. Snart är det dags för "Så ska det låta" och ostkrokar. En perfekt fredag!

Även hos Brunsons pågår det en CC i helgen. Jag har knåpat ihop två bidrag hittills. Det ena kan jag inte visa än men LOn jag gjort ser ut så här:



En vit cardstock där jag har stansat ut stjärnor med nestabilities och använt som masker. Färgen jag sprayat med är perfect pearl i färgen Blue Patina men eftersom den är rätt blaskig så har jag blandat ner ett par droppar akrylfärg. Återstår att se hur min minimister mår efter det :-)) Stjärnorna har fått silverkanter med en Sakura Stardustpenna. En bit OH-plast fastsydd med blå floss och lite vanlig blå cs ditnitad med häftapparaten. Stjärnorna är utstansade med samma nestisar men i krympplast. QK alfan Supermarket och Moonlight. En bit cs som gått genom dyon fick bli datumremsan.

Det var en skissutmaning och själva skissen hittar du här. Hoppa in du också! Inte mindre än 12 roliga utmaningar finns det att bita i.

Inga kommentarer: