onsdag 9 december 2009

Idag.

Idag är jag hemma och vabbar. Nora klagade på magknip och ville inte äta frukost. I dessa maginfluensatider vågar jag icke chansa! När jag ringde dagis visade det sig att det grasserar på en annan avdelning så vi får väl se.
Kanske kan det bli något kort under dan. Om hon inte börjar kaskadkräkas eller nåt annat mysigt förstås.
Julkortsproduktionen går sakta men säkert framåt. Har dock bestämt mig för att nej, ALLA i hela bekantskaps- och släktkretsen behöver inte få handgjorda kort. Jag gör så länge det är kul, inte av något självpåtaget tvång. Och igår sa jag faktiskt nej till två beställningar. Bara fyra kort, men nej - jag behöver inga fler "måsten"! Basta!


Distressruta med gran köpt hos Stämpelstudion. Färglagt blommor och ljuslågor med Copics. God Jul-stämpeln är från Sirlig jul 2 (Kortmakaren)

Distressruta med lussekattstämpel och textstämpel från Kortmakaren. De små dekorationsbullarna tror jag är fråmn YouDo och "pepparkakorna" i metall kommer från Pyssloteket. Texten är embossad med clear ep. Och till sist lite stickles duttar.


Hittade ett gammalt obloggat(?) kort till Månadens Hemliga Vän i november. Så här vitsig var jag.
Papper från Basic Grey samt kvistpapper. Grenen klippt på frihand. Ugglan är en chipboard från DCWV och texten QK Haunted . Fluid chalk och crackle accent lite överallt.




2 kommentarer:

Anna Ekman sa...

Läckra kort! Vilka färger har du använt på den gula distressrutan?

Maria sa...

Oh my! Det gula kortet! Jag känner verkligen doften av lussekatt! Enormt, super, jätteSNYGGT!!