torsdag 31 december 2009

Årets favoriter - kort

Hur väljer man ut sina favoriter när man har gjort ett så pass rejält antal? Tja, jag har gått på magkänsla som vanligt. Kanske inte de snyggaste eller mest tekniskt fulländade utan såna som jag bara tycker om eller anser själv att jag lyckats väl med utifrån givna förutsättningar.


I år väljer jag ett alster från varje månad:

JanuariDet här kortet har jag liftat mig själv på ett antal gånger efter januari, det är väl ett gott betyg?

Februari

Bara så himla... glatt trots hans ledsna min.

Mars

En lift av ett kort som bästa Lina gjorde när hon var på besök. Det här kortet gångar essensen av min (schlager-)vän K, som var mottagaren, perfekt!

AprilBara för att det här är det första kortet jag gjorde till min vän P.

Maj

Ett beställningskort där beställaren skulle ge bort en kväll på Solvalla. Notera travkupongen som bakgrundspapper.

Juni Bara för att det blev så väl mottaget av den som fick det. Och sen tycker jag det är lite fyndigt ;-)

JuliMitt första nästan helvita kort

Augusti Distressrutan gör entré. Mitt allra första men långt ifrån sista

September

Enkelt men, i mina ögon, effektfullt.

Oktober
Ett av årets favoritkort, kanske t.o.m. no 1. Började leka med krympplast.

November

Kort behöver inte ta lång stund för att se arbetade ut. Fars Dags-kortet knåpades ihop på en halvtimme!

December
Trots alla nya papper, stämplar och dekorationer så vinner enkelheten i långa loppet.
Ännu roligare är att jämföra med favoriterna från 2007 och 2008. Någon sorts utveckling har det nog skett.

4 kommentarer:

Monica =) sa...

Oj vá mycket fina kort!!!

Det där med att testa distressrutor får nog bli mitt nyårsprojekt =)

Gillar bakgrundsstämpeln på ditt januarikort massor! Var hittar man en sån?

Önskar dej god fortsättning och tack för inspirerande titt i din blogg!!!

Laila sa...

Så mycket snyggt! *gör tummen upp*
Själv hade jag inte skapat så muycket i år så jag fick det väldans lätt. ;-)

Nina sa...

Åh, vilken parad av fina kort!! Härligt inspirerande.
Hoppas att du hade en mysig nyårsafton, och hoppas att 2010 blir ett bra år med massor av kreativitet!

Pussåkram!
//Nina

ele sa...

kul också med kort-sammanställningen och jag noterar att från december är detdistressruta som gäller :)