onsdag 12 augusti 2009

On a roll!

Igår, eller var det i förrgår, så efterlyste jag min pysselinspiration. Trodde att jag råkat dammsuga upp den under helgen men se på fanken, jag hittade den igen.

Har börjat scrappa semesterbilderna som i år blir i formatet 8,5" x 11". Scrappar USA-bilderna i "riktig" A4 så formatet är inte helt nytt.

Papper från Prima "Tea & Silk"-collection. Dymoremsa. Thickers i typsnittet "Darling". Stämplar från BG ("Journal swash" ) och Karen Foster (snapstamps).

Gjorde ett kort till en tjej som snart fyller år av samma mönsterpapper. Kan inte visa hela kortet men vill visa mina tillpiffade Thickers: foamthickers "Giggles" som jag dragit över med Peeled Paint-dynan och sen embossat med Reprints EP "Vintage". Tyckte själv att det blev coolt. *självgod*
Och av det som blev kvar efter LOn och kortet använde jag till ett "bra å ha"-kort.
Mönsterpapper "Tea& Silk" från Prima. Musen kommer från Whiff of Joy och är färglagd med PM, Stardust och 3D-lack. Blommorna är "Flora Doodles" från Petaloo som fått en liten blingsten från Kaiser i mitten. Sömmarna är rub-ons, även de från Kaiser.
Sist men inte minst blev det ett julkort.
"Edwin och Tilda på is" från Magnolia färglagd med Tombowpennor. Snövlingorna på bakgrundspappret kommer också från Magnolia. "Merry Christmas" kommer från Panduro och jultexten, som är embossad med iriscerande ep, kommer från PSX. Alla mönsterpapper från Maja Design "Vintertid". Blommor från Prima och stickles "frosted lace". Kinderna är härligt rosiga av chalk men det syns tyvärr inte här.

Inga kommentarer: