fredag 7 augusti 2009

Challenge #42

Igår tog jag mig an utmaning #42 på Whiff of Joys utmaningsblogg. Det blev ett julkort. Har snöat in lite då det just nu. Skissen ser ut så här och enda regeln var att motivet skulle vara en WoJ-stämpel. Jag har flyttat texten men i övrigt varit skissen ganska trogen.

"Charlotte rider på ren" är färglagd med PM och lite 3D-lack. Papprena är 3 olika från Maja Designs "Vintertid". Bakgrunden har jag inkat kanterna på med två olika blå nyanser, "Midnight" och "Smoke grey". Bården är stanasad med en punch från Fiskars. Banden kommer från gömmorna och "duttarna" är stickles "Frosted lace". Marinblå cardstock har fått lite perfect pearl och sen har jag stansat ut snöflingor och texten från det.

2 kommentarer:

Giò sa...

ohhh wow!!! this card is amazing. I love the colors and the coloring. hugs giò

Nina sa...

UNDERBART kort!! Så välarbetat och vackert!

Å tack du sötaste för boken och korten, så himla snällt av dig. Jag blev jätteglad!

KRAM!