torsdag 4 juni 2009

Inspirerad...

... av AnnaKs fina layouter var jag tvungen att "tvärscrappa" en jag också. Den är gjord efter Veckans Skiss v. 17


Mönsterpapper är fram-och baksida på ett Sassafrasslass-papper. Den "röda" bården fanns på arket med den gula har jag gjort själv med en corner punch. De stora chipboardbokstäverna kommer från BG, sen är det stickers från American Crafts och en dymoremsa. Journalingstämpel från MM och blingringar från Kaiser. Hjärtbrads kaaan komma från Reprint.
Tennarmbandet som jag bloggade om i ett tidigare inlägg måste ju få en schysst förpackning också. Har vikt en egen måttanpassad låda och piffat till den lite.
Mönsterpapper från Sassafrasslass. Grodan vet jag inte vart han kommer ifrån men han är färglagd med PM och lite 3Dlack. Han har monterats ovanpå en library pocket som följde med QK's giftset "Jolly". Sen är det lite magic mesh, några pins, lite Kaiser-bling... Chipboardkronan är färglagd med dabber i färgen "Red Pepper". Devisen kommer från en låda från K & Co. Tagen i fickan har jag piffat till och satt en text på: "I am so hoppy that I found you".
Å ett DF-kort till DF-vännen :-)) Det här är en lift av en Gulligullan-layout.
Mönsterpapper från Sassafrasslass. Motiv från DF färglagda med PM, Stardust och 3Dlack. Har blandat fluid chalk i färgerna Tangerine och Dark Brown för att få en bra kant. Bling från Kaiser och lite punchinella. Alfastickers från Pink Paislee med ett lager 3Dlack och minibokstäver från MM.

5 kommentarer:

Linda/Gulligullan sa...

Åh vad roligt att bli liftad =) Och vilken tolkning, jättefint kort!! *kram*

linaliten sa...

Wow, vad mycket snyggt du gjort! Tycker massor om layouten, så ren men ändå detaljrik och i härliga färger! Presentasken blir pricken över i:t och kortet var riktigt fint. Nu blev jag tokinspirerad av dig! :) *kram*

Michaela sa...

Men guuuuuuuuud så söt grodan e´! Mycke´fina kort! Kjam...

Nina sa...

Sååå mycket FINT här! Äääälskar DF-kortet! :D

Anonym sa...

Fina saker - som vanligt ;-)
Hoppas att du mår bättre!
Kram