söndag 17 maj 2009

Tävlingsdags igen!

SISTA DA'N FÖR ATT LÄMNA BIDRAG TILL DEN HÄR TÄVLINGEN!

Som jag skrevi föregående inlägg så har jag rensat ut >250 g blandade brads och öljetter som jag tänkte lotta ut tillsammans med ett chipboardalbum i form av en pippifågel:Men som vanligt när det gäller mig så krävs det lite motprestation. Nedan finns en skiss som jag ritade när Stämpelgården sökte skisser, men som jag aldrig kom mig för att skicka in, så nu får ni ta itu med den istället. Kort, LO eller alter är egalt, men det ska synas att du utgått från skissen. Lämna en kommentar här i bloggen med en länk till ditt bidrag, eller maila in det till mig på frumolin @ gmail . com senast den 17 maj.
Lotten kommer att avgöra vinnaren MEN om du lyckas få in tema "resor/semester" så får du en extra lott i dragningen!!

Lycka till!

Skissen

Min tolkning

Cs, mönsterapper, cirkelgem och blommor kommer från ett litet kit som jag fick som en RAK en gång. Tänk vad man hittar när man städar! Har monterat ihop två Magnolia-motiv som jag lånat av Puh (tack, tack) och färglagt med PM och Stardust. Tagen har jag färgat in med div chalksdynor samt en blandning av perfect pearl, distress ink "vintage photo" och vatten. Sen har jag stämplat resestämplar från See D's med "vintage photo"-dyna lite kors och tvärs. Blombladen är av "sammet" och kommer från Prima. Ticket och raindrops från okänd tillverkare.

5 kommentarer:

LindaDesigns pysselhörna sa...

Hej!

Jag har gjort ett kort efter din härligt inspirerande skiss! Och jag vill ju självklart vara med i utlottningen!
Kortet finns att beskåda i min blogg!
http://lindadesign.blogspot.com/2009/05/kort-till-en-utlottning.html

Anonym sa...

Hmm... intressant speciellt när FÅGLAR är inblandade! Få se om jag kan knåpa ihop något. /Minerva

Michaela sa...

Jag har gjort min FÖRSTA skisstolkning, wohooooo...... Får jag ta en lott nu? ;) Kjam....

linaliten sa...

Hej vännen! Här kommer mina tolkningar av din härliga skiss, tack för inspirationen! :)
http://linaliten.blogg.se/2009/may/skissutmaning-hos-gunilla.html
Stämpeln du frågade om är mycket riktigt en Dr.Nina, men jag vet tyvärr inte var den är köpt. OctoberStamps skulle jag gissa, men jag vet som sagt inte.
Lovar att inte lägga upp bild ifall det kommer ett kort från dig, väntar nyfiket på att brevbäraren ska komma! :) *kram*

Elina sa...

I´m in! Försökte få in lite resetema också, vet inte om det godkänns. Här är kortet iaf: http://elinasblandning.blogspot.com/2009/05/efter-babsans-skiss.html