fredag 6 mars 2009

Scrap ikväll

Ikväll kom minsann inspirationen över mig så jag hade tänkt ta itu med några specifika bilder. Fotopapper hade jag också kommit ihåg att köpa så det var ju bara att tuta & köra. Trodde jag, ja. Naturligtvis är det nåt vaj med min sprillans nya svarta bläckpatron - det kommer så lite bläck att alla blir gröna och skrivaren konstant varnar för att "svart bläck snart slut". Morr. Tog tag i en gammal bild istället och kombinerade den med den här skissen från Veckans skiss

Resultatet blev så här: Pissigt kvälls- och inomhusljus! Det mönstrade pappret har en beige, nästan ljusgul botten, och min cs är mer gammelrosa än vad som framgår här. Pappret kommer från ScribbleScrabble, "Carmens Collection" och heter "Paradise found". Blev väldans förtjust i det och är så glad att mitt månadskit innehöll fler papper ur den serien (samt några ur "Evelyns Collection" som är nästan lika mumsiga). Sen är det Bazzill cs som vanligt. Texten är utstansad med nya, fina Journal och gamla hederliga Zoe. Ett chipboardhjärta* som fått lite akrylfärg, två hjärtpins, en chipboardknapp och lite floss på sig. Under rosa tyll. Den rosa remsan under fotona är en bit cs som jag kört genom Dymon och sen använt fluid chalk på för att framhäva siffrorna. Åsså ett litet QK-hjärta i ett hörn. Många hjärtan blev det.

* Mina fina hjärtan från Panduro är sluuuut. Om nån där ute har en förpackning att sälja så kan ni väl hojta - de finns inte här på mitt Pangdyro längre!

Inga kommentarer: