torsdag 26 mars 2009

Mera VAB-pyssel

Idag är lillstumpan så gott som ny så vi har tagit oss ut en sväng; Lunch på McD, in på Svanströms och köpte fler Stardustpennor, tror att jag börjar utveckla ett beroende, i färgerna rosa, grön, blå, lila, sen middagsmat på Konsum å sen hem.
På morgonen knallade vi upp på vinden och hämtade ner en kartong med As gamla Bratzdockor och tillhörande möbler och sen dess har jag knappt sett till den lilla. Ja, förutom vid lunch då.
Upptaget barn = pysseltid (sen allt nödvändigt ont, som disk, är avklarat) På förmiddagen pillade jag ihop ett kort som faktiskt hamnade i pappersinsamlingen först men sen tänkte jag att med tanke på kollegornas konstiga smak kan det väl få hamna i säljkorgen på jobbet en stund.

Mönsterpapper från Bella Blvd "Swing into Spring", motivstämpel från Magnolia, swirl från Autumn Leaves och text från Inkido. Grässtämpeln är köpt hos Stämpelstudion, märket heter AAA (vilket jag inte har en aning vad det står för). Swirlen är embossad med iridiscerande ep för lite stuns. Färglagt med PM och Sakuras "stardust"-pennor

Efter lunch kastade jag, ja, bokstavligen kastade, ihop 2 LOs också.

Allt mönsterpapper från Bella Blvd "Swing into Spring". Cs Bazzill som vanligt. På den övre punchinella i cerise, häftklammer i cerise och turkosa bokstavsstickers från Pink Paislee. Bokstäverna har fått en stardustram som inte syns i scannern. Datum är urgamla rub-ons från Doodlebug. På den undre titel med snapstamps från Karen Foster, QK Chandelier, som också fått ett lager Stardust, och en dymoremsa. Den utstansade kronan från QK är också blingad med Stardust

Nu ska jag gå och ta ut en smaskig makaronilåda ur ugnen som jag och Nora lagat tillsammans. Det är ganskak mysigt att vabba ibland.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina grejer! Kortet förtjänade verkligen att återvinnas från insamlingen! Tjing!

Ellinor sa...

Jag gillade kortet! Roligt med alla detaljer.

Fina LO:er också - du är som vanligt så produktiv!

Anonym sa...

Jag vill bara säga att Brunsons har både Dazzledynan dvs transparant med skimmer OCH en champagnefärgad variant.