söndag 8 mars 2009

Diverse

Mitt bidrag till månadsutmaningen hos Karlssons scrapperi. Det framgår inte om man får visa upp sitt bidrag innan deadline, så nu kanske jag diskar mig själv. Det var en bingoutmaning och min valda rad var minst 2 stämplar, >3 mönsterpapper, ngt prickigt och swirls. Kila dit och tävla du med!

Nyanlända stämplar från Whiff of Joy färglagda med PM. Allt papper från spillpapperslådan. "Himlen" är embossad med en CB embossingfolder. Riddaren sitter på distanskuddar och därför ville inte skannern vara med riktigt fullt ut.

Var på Scrapparazzis invigning igår och kom hem med lite av varje, På vägen dit kilade jag förbi Skapa och råkade få med mig ett QK Chandelier hem. Jag som skulle köpa glue dots¨å annat praktiskt för Carolinas presentkort! Så det kan gå!

CosmoCricket-papper från Chemistry-serien, "Forget me not", där jag har använt både fram och baksida. Transparenta tickets från Maya Road *kär*. Fina blommor från Artoz med blingsten & pärlfloss. QK Chandelier som fått lite highlights av min älskade Sakura Stardust-penna.

Eftersom jag lovat mig själv att bli bättre på att ta reda på resterna* så blidde det ett födelsedagskort också.
Här är det thickers, "Platform", istället för utstansat eftersom det bruna tog slut. Stämpel från Whiff of joy. Tycker själv att idén är riktigt bra eftersom man då per automatik har färdigmatchade komponenter framme. Effektivt OCH ekonomiskt (Eller? Som bröderna Rongedal sjunger: "Who do you think you're foolin'?!" När blir den här hobbyn ekonomisk??)
Jag är verkligen SÅÅÅ scrapsugen men min j*a skrivare fortsätter att j*as. Den påstår att "svart snart slut" när jag precis bytt patron och gör jag en testutskrift så bli svart superbra men det kommer inte en gnutta magenta. GAAAH! Och jag som ska scrappa Irenas bilder! Det slutade med att jag slängde iväg en Fuji-beställning igår kväll. Orkar inte bråka med skrivaren mer just nu. Och jag tror inte Irena uppskattar gröna släktingar...
Så nu rotar jag fram alla möjliga gamla bilder. Vad sägs om Nora typ 5-6 veckor vid sitt första besök på Skansen? Svårt att tro när man ser och hör henne idag *pussgurka* Inser nu att färgerna ser helt jädra galna ut men jag orkar inte börja redigera. Ska ju pula ihop ett djungelkort ikväll också...
Papper från Scribble Scrabble Evelyn's collection "Very Cherry", ett papper som jag omedelbart och instinktivt tyckte fruktansvärt illa om. Men se - det gick ju det också! Använt fram- och baksida + grön bazzill cs. Prickigt band från Papperalla, tickets från okänd tillverkare som hålls på blats av en körsbärsbrad från Creative Imaginations. Chipboardfjälrilar från Heidi Swapp som först färgats vita med Frost White-dynan och sen fått färg av en PM-penna och slutligen ett lager stickles "Iceicle". Titeln utstansad med QK Moonlight, ett alfa som bara växer för varje dag, och monterad på en die cut från Scenic Route. Datum med tiny alpha från MM.
Åsså restkortet.
Kompletterat med punchinella och Remark alfastickers.

Sen har det blivit två kort med min nya High Hopes-stämpel "Time well spent". Färglagt med PM som vanligt och piffat till med lite 3D-lack och Stardustpennan. Allt papper från Scribble Scrabble, Evelyn's collection. På övre kortet har kortbasen fått en dusch av "distressinkochperfectpearlochvatten"-blandning. Det undre har grattis-stämpel från Inkido.




* för ett tag sen rensade jag ut min spillpapperslåda och gick bort med till Noras dagis. 3 kg mönstrat och cs i en kasse. 3!!! kg!!! spillpapper!!! Och jag vet att har ett mönsterpapper väl hamnat i spillådan så är det högst osannolikt att det hittar tillbaka upp på skrivbordet så nu ska jag försöka mig på att faktiskt göra - åtminstone nästan - slut på papprena direkt.
Nä, nu ska jag gå och klämma i mig en bit cheesecake som stått på tining.

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt otroligt vilka välarbetade kort! Jag är imponerad :-)