lördag 1 november 2008

Tävlingsdags

La upp en tävling i Brunkullans forum alldeles nyss. Tänkte att även ni som inte är medlemmar där kanske vill vara med?!

Välj en rad, vågrät, lodrät eller diagonal.
Scrappa eller gör ett kort som innehåller elementen i den valda raden. Du får
INTE använda saker som finns på de andra raderna på brickan. Finns det inte på
brickan, ja då är det fritt fram.

Väljer du en rad där "skiss" ingår så är det skissen nedan som ska användas. Fri tolkning, rotera, vänd och vrid, men det ska synas ganska tydligt att du utgått från just den skissen.

Maila ditt bidrag till skissmail [at] gmail . com senast nästa söndag, 9/11, kl 23:00. Genom att göra det tillåter du samtidigt att jag visar upp ditt alster i min blogg. Känner du dig inte bekväm med det kan du lämna en kommentar med länk till alstret i din egen blogg.

Max 2 bidrag per person. Vinnare utses genom lottning och får ett litet pris. Pyssla lugnt!




Ska även tillägga att om skissen ser bekant ut kan det vara för att jag har ritat av en LO som jag själv gjort - efter en skiss som jag hittade i cyberspace! Äras den som äras bör men jag vet faktiskt inte vem som mamma till originalskissen :oops:

Edit: Det är Peterlina som gjort förlagan - då var det utrett :-))

5 kommentarer:

Nina sa...

Vilken rolig och klurig utmaning! Ska försöka vara med om jag hinner :)

Kram!

Anonym sa...

Åhh vilken kul utmaning. Känner mig dock lägre än Glocalnet, så det vette tusan om det finns ork, men jag ska åtminstone ge det ett ärligt försök.

Kram på dig sötsnöret :-)

Pihlina sa...

Haha, jag snor åt mig äran för skissen dårå... :D
http://skissbloggen.blogspot.com/2008/03/fler-12x12-skisser.html
Näst längst ner. :D

Åsa sa...

Sådär, jag har gjort en LO :-), mailar senare.

Misspyssel/Cecilia sa...

Sådär nu är mitt bidrag skickat via mail, vilken rolig grej att göra en sådan tråkig lördag ;)