onsdag 5 november 2008

Pyssligt värre

...på kvällens första LO: Har sparat entrébljetterna från Köpenhamns zoo för att använda i scrapsyfte. Tyvärr kändes de lite stora för en 12 x 6 LO, vilket semesteralbumet är, så de var på väg att kasseras när jag fick en snilleblixt enligt eget förmenande: Kopierade fram- och baksida av biljetten till det turkosblå pappret. Elefanten klipptes ut och fick bli lite deko medan baksidan blev ett egengjort mönsterpapper. Lite klurigt var det väl? Jag är i alla fall helnöjd med mig själv och LOn *kastar Jante över bord* LOn är förresten mitt bidrag till Scraphusets skisstävling i november.

Även denna LO är gjord efter den skissen. Känns dock inte riktigt färdig... En snurklar i vänstra hörnet? Lite krystad journaling nånstans?


Å till sist en LO som jag inte alls är nöjd med. Det blev likom blekt och fjuttigt och inte alls som i mitt huvud. Alltså, på väg att riva upp missnöjd.... Fjärilarna har jag fått av Anna på Pyssloteket. De är vita, i nån sorts papper, och jag har färglagt dem med torrchalks och fluid chalk och stämplat små snurklor på dem.







3 kommentarer:

Anonym sa...

Så fiffigt med entrébljetterna! För övrigt är LO'erna jättefina! Kraaam....

Anonym sa...

Ahhhh...så fint det blev :) är det Nora på bilden? Vilken prinsessa!!!

Gunsan sa...

Japp, prinsessan Nora i egen hög person :-))