söndag 4 maj 2014

Color Bloom

 Pyssloteket har tagit hem den senaste flugan i färgväg: Color bloom sprays från Prima Marketing. 

Jag fick med mig två flaskor hem som DT-material (eller för att Anna vill locka mig i fördärvet, jag vet inte vilket) och jag valde 2 stycken av Sultry shimmer-varianten: Cobalt och Gilded. Så fort jag kom hem var det ju bara fram med akvarellpapper och göra några försök.

Oooohhhhh! Om du provat silks eller twinklings - det här var som såna medium fast flytande! Galet snyggt skimmer och en underbar finish. Jag provade även att lägga till Dylusions, Bubblegum pink, och de gifte sig snyggt med varandra. Flaskan har en väldigt behändig utformning med ett bra handtag som gör det lättare att spreja än de vanliga pumpflaskmodellerna. Tanken är att om man trycker in handtaget hela vägen så får man en vanlig, täckande, mist men om man bara trycker in det halvvägs så får man en splattereffekt. Jag tyckte att det var lite svår att få till de där splattarna, det är lätt hänt att man trycker för hårt, men det kanske är en vanesak. Sen tycker jag kanske inte att man får ett lika jämnt resultat som det demas i diverse videos men det kanske också hänger på hanteringen. 
Priset, 89:-, tycker jag inte är så mycket att orda om, det är en bra och användarvänlig produkt. Personligen föredrar jag färger som inte är vattenlösliga men det är ju som så mycket annat en smaksak. 
Känner jag mig själv rätt kommer jag förmodligen att köpa fler, åtminstone av shimmer- eller metal finishvarianten. Det finns även en linje som heter sparkling pastel men det känns inte riktigt "jag".

Mina försöksark var så fina att jag ville inte bara kasta dem så jag har gjort två kort. 
Till det första har jag stansat ut min nya Heart parade-die i mitt infärgade papper och i ett blått cardstock. Sen har jag pusslat ihop de olika delarna på en vit kortbas. Den blå "ramen" lyckades jag dra lite sned så att det vita syntes igenom på vissa ställen efter att jag monterat i mina hjärtan. Det dolde jag genom att lägga ett lager stickles, Waterfall, som ram. Min love-text är en ny stämpel från Technique tuesday som jag färgat in med Archival Ink, Plum och Magenta hue


1 kommentar:

Anna Ekman sa...

Så fint det blev. Jag börjar också leta fler icke vattenlösliga produkter. Archaivals ligger bra till på måste/vill-ha-listan.