onsdag 11 september 2013

Bra spill

Till min tolkning av Veckans skiss hittade jag ett ark plus en lagom spillbit från Echo Park's "Country drive".


Jag använde mitt nya favoritverktyg, min brayer, och rollade lite vit akrylfärg som bakgrund. Ovanpå använde jag en chevronstencil och en stämpel från Gummiapan. Skvätte på lite glimmer glam i färgen "Mermaid" också. 


Den randiga spillbiten hade utstansade hål i sig som jag först hade tänkt skära bort men som som fick bli en liten detalj. Stämplarna inuti hålen kommer från Technique Tuesday och bakstycket har jag gjort genom att färga in en bit vit cardstock med distress ink "Peacock feathers", samma som till stencilen. Stickersbokstäverna kommer från Simon says stamp. Jag älskar typsnittet och har precis beställt alfabetsstämplar som jag hoppas och tror är ganska likt. 

Skissen såg för övrigt ut så här: 

4 kommentarer:

Maya sa...

Kul LO! Liker de sirklene med hjertene på!

Malin/malwa sa...

Jättesnygg med den vita färgen och de olika chevron"versionerna". Och smart att använda "skräpet" från utstansning: det kan bli väldigt intressanta dekorationer, som här.

Tack för att du är med och låter dig utmanas av oss på VS!

allram/ Jenni sa...

Riktigt läcker. Gillar din titel, cool. Tack för ditt bidrag denna veckan.

Anonym sa...

Tack för ditt bidrag denna vecka! Supersnyggt och härligt turkos. /J