söndag 30 juni 2013

Torrembossing

Juni månads utmaning hos En liten butik handlar om embossing i alla dess former. Jag snodde ihop ett enkelt kort där jag torrembossat "fönstret" med en embossfolder från ProvoCraft som heter Swiss dot, en av mina favoriter. 



Mönsterpapper - Basic Grey "Clippings", "Cotton dress" och "Flannel suit"
Lamineringsplast som jag kört genom en embossfolder liknande den här.
Blommor från Prima Marketing, "Lady bird" & min diverselåda
En brad från gömmorna, trooor det kan vara Basic Grey "Origins"
Pratbubbledie och stämpel från Simon says stamp.

1 kommentar:

Monica =) sa...

Hej där!
Läckert att embossa plast! Härligt kort, jag föll lite extra för häftklammern du fäst dina banners med i hörnet, liten detalj som blir pricken över i =)
Tack för att du deltar i ELBs juniutmaning.

Sommarhälsningar, Monica