onsdag 5 juni 2013

"Kortade" igår

Det har varit lite mycket kvällsaktiviteter på sistone så jag har inte riktigt haft ro och ork att sätta mig vid pysselbordet. Igår kväll blev dock längtan för stor!
Jag var jättenöjd med själva distressrutan men sen tryckte jag dit dekorationerna - varför?!


Bakgrunden är gjord med distress stains, gesso och stencil. Sen blandade jag distress paint, Vintage photo, och -stain, Tarninshed brass, direkt på stämpeln med kugghjul och använde den som bakgrundsstämpel. Herrarna är stämplade med distress ink. Stämplarna kommer från Stampers Anonymous, "Time travelers"(tillfälligt slut).

Det roliga med metallic stainsen är att de skapar en sorts resist effekt.


Mina rub-ons är också signerade Tim Holtz, liksom kugghjulen i metall och filmremsorna i plast. Filmremsestämpeln kommer från Vilda, blommorna ur "stora blomlådan", dvs en salig blandning av tillverkare.

1 kommentar:

Skärviknina sa...

Stiligt! Distressrutan är underbar och jag tycker att du har fått till dekorationerna fint! Inget att vara missnöjd över - tvärtom! Kram