måndag 25 februari 2013

En gammal favorit

Idag har jag scrappat en layout efter skissen till Scraphusets februaritävling
Så här såg själva skissen ut. 
 
Istället för tre foton så valde jag att använda ett foto och två "extra" mönsterpapper som jag tryckt ihop mer än fotonas upplägg på skissen.



Svårt att få vimpeln att synas med vitt på vitt. Syns bättre om man klickar upp bilden.
Det roliga med den här LOn är att det är i princip bara gammalt material på den. Fick en rak av sötaste SkärvikNina som bl a innehöll papper ur en gammal Basic Grey-serie, "Marrakech", en av mina absoluta favoriter genom tiderna. Minibokstäverna från Making Memories har minst 3-4 år på nacken och rub-ons från Heidi Swapp minst lika länge, troligen längre. Det enda som är nytt är distressdynan, Ripe Persimonn, som jag färgat in mina Kaiserblommor med. Kul att inte skapa med bara nyaste nytt för en gångs skull. 

Inga kommentarer: